190 de mii de lei au fost strânși în campania “Împreună pentru Praid – Să menținem vie inima Ținutului Sării”
Sub deviza „Împreună pentru Praid – Să menținem vie inima Ținutului Sării”, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară(ADI) Harghita, prin brandul Visit Harghita, a lansat la începutul lunii iunie o campanie de strângere de fonduri pentru revitalizarea turismului din Praid, în urma căreia s-au strâns 190 de mii de lei din donații.
În acest context, în urma unei solicitări din partea unor antreprenori locali afectați de situația de la Praid, miercuri, 15 octombrie, Bíró Barna-Botond, președintele Consiliului Județean Harghita, și Szabó Károly, directorul asociației, i-au primit pe Nyágrus László, primarul comunei Praid, Bokor Sándor, președintele Consiliului de Administrație al Wellness Center Praid, și Vágási Levente, director executiv. În cadrul discuției au fost abordate sarcinile pe termen scurt și mediu, fiind luată decizia ca, din suma strânsă din donații, 100 de mii de lei să fie folosiți de ADI Harghita pentru achiziționarea de bilete de intrare la Wellness Center Praid, pentru acordarea unui sprijin temporar. Totodată, a fost formulată propunerea ca Wellness Center Praid să colaboreze cu furnizorii de cazare pentru conceperea unor pachete comune de servicii.
În timpul întâlnirii s-a subliniat că dezastrul de la Salina Praid a creat o situație complet nouă pentru localnici, care trăiau în principal din turism, ceea ce impune o schimbare de mentalitate pentru adaptarea la noile condiții. Totodată, sunt necesare noi strategii legate de promovarea turismului care să contribuie la creșterea numărului de turiști.
Campania de strângere a donațiilor continuă, detalii putând fi găsite la linkul: https://judetulharghita.ro/impreuna-pentru-praid-sa-mentinem-vie-inima-tinutului-sarii/.
Întâlnirea de azi nu a fost întâmplătoare, având în vedere că, în aceste zile se desfășoară cea de-a IV-a ediție a Conferinței Regionale de Turism, eveniment în cadrul căruia antreprenorii din turism, experți, formatori și politicieni, se întâlnesc pentru a găsi împreună răspunsuri la provocările prezentului și viitorului.
Bíró Barna-Botond, președintele Consiliului Județean Harghita, a subliniat în deschiderea evenimentului, care sunt în concepția sa cei trei piloni esențiali în dezvoltarea turismului: servicii de calitate, comunicare eficientă și feedback constant pe baza datelor colectate.
“Avem nevoie de servicii de calitate, aceasta este baza dezvoltării sectorului turistic. Trebuie să le oferim vizitatorilor servicii de calitate și experiențe plăcute. Acest pilon este cel pe care Consiliul Județean Harghita și Visit Harghita doresc să-l întărească în 2027, când județul Harghita va fi Regiune Gastronomică a Europei. Al doilea pilon este comunicarea eficientă. Este importantă pentru toți cei care promovează turismul, dar la fel de importantă este și pentru întreprinzătorii din turism Este esențial să comunicăm clar, țintit și corect, folosind mijloacele și tehnologiile modern. Cel de-al treilea pilon, măsurarea și feedback-ul continuu. Astăzi, totul e bazat pe date. Colectarea datelor, analiza lor și ajustarea activităților în funcție de rezultate sunt indispensabile. După experiența de la Praid, am înțeles că, dacă vrem să știm exact cui, cum și prin ce mijloace promovăm turismul în cel mai eficient și rentabil mod, avem nevoie de date. Noi, administrațiile locale, avem două sarcini. Prima este să coordonăm promovarea turismului și să prezentăm multitudinea de servicii și afaceri care funcționează ca niște „celule” separate într-o formă unitară, ca o destinație coerentă.A doua este să aducem turiști”, a punctat președintele.
Ca parte a demersurilor ADI Harghita de revitalizare a turismului din Praid s-a aflat și seria de concerte din Ținutul Sării care se va încheia duminică, 19 octombrie, cu trupa Bagossy Brothers Company.
https://visitharghita.com/ro/events/bagossy-brothers-company-praid-1
Miercurea Ciuc, 15 octombrie 2025

