Programul pilot al proiectului EDUBOT din România, care a avut ca scop dezvoltarea competențelor matematice ale elevilor și sprijinirea procesului de învățare, a început în ianuarie 2024 și s-a desfășurat până în luna mai. Organizată de Fundația Regionet, inițiativa a implicat un total de 149 de elevi din școli din județul Harghita, inclusiv elevi din clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Orbán Balázs și Liceul Teologic Reformat Backamadarasi Kis Gergely din Odorheiu Secuiesc, precum și de la Școala Gimnazială Bethlen Gábor din Lăzarea. Proiectul pilot a fost coordonat de cinci profesori, care au sprijinit activ progresul elevilor și desfășurarea cu succes a programului.
Pe parcursul programului, elevii și-au aprofundat cunoștințele în șase domenii-cheie de matematică, pregătindu-se astfel pentru examenul de evaluare națională. Conform măsurătorilor efectuate înainte și după finalizarea pilotului, performanța elevilor a crescut în medie cu 15,33%.
Unul dintre obiectivele proiectului a fost oferirea unui sprijin personalizat pentru învățarea elevilor și facilitarea posibilității profesorilor de a adapta instruirea la nevoile individuale ale elevilor. În acest scop, pe durata pilotului, elevii au fost organizați săptămânal în grupuri mai mici, în funcție de performanțele lor în tema săptămânii respective.
Rezultatele pozitive ale proiectului EDUBOT demonstrează că metodele educaționale moderne și soluțiile tehnologice noi pot contribui în mod eficient la pregătirea academică a elevilor.