Nr. înreg.197521/29.05.2025
Lista funcțiilor publice vacante
în aplicarea prevederilor art. 519 alin. (7) și art. 518 alin. (3), puse la dispoziția
funcționarilor publici în vederea optării
În conformitate cu prevederile art. 519 alin. (4) – (10) din OUG nr. 57/2019 s-a acordat preaviz pentru funcționarii publici care au fost declarați „respinși” în urma examenelor aferente reorganizării, pentru funcționarii publici care nu au îndeplinit condițiile de numire prevăzute de art. 518 alin. (1) și alin. (2) din OUG nr. 57/2019, respectiv pentru cei care nu s-au prezentat la examen, precum și celor aflați în situația prevăzută la art. 519 alin. (1) lit. c) din OUG nr. 57/2019. Luând în considerare faptul că în cadrul Consiliului Județean Harghita există funcții publice vacante, acestea se pun la dispoziție în vederea optării pentru una dintre funcțiile publice vacante corespunzătoare pentru care sunt îndeplinite condițiile de numire, conform art. 519 alin. (7) din OUG nr. 57/2019.
Lista funcțiilor publice vacante
Sunt considerate funcții publice corespunzătoare, conform art. 519 alin. (7) din OUG nr. 57/2019:
a) funcțiile publice de același nivel, identificat prin categorie, clasă și, după caz, grad profesional;
b) funcții publice de nivel inferior, în cazul în care în cadrul autorității sau instituției publice nu există funcțiile publice prevăzute la lit. a).
Procedura în vederea optării pentru una dintre funcțiile publice vacante corespunzătoare:
Opțiunea: În termen de 3 zile lucrătoare, începând cu data de 30 mai 2025 până la data de 03 iunie 2025 inclusiv, funcționarii publici vor depune opțiunea pentru una dintre funcțiile publice corespunzătoare, care se înregistrează la Registratura CJH și se repartizează Compartimentului resurse umane. Opțiunea se poate face numai pentru o singură funcție publică vacantă din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Harghita. În cazul în care mai mulți salariați optează pentru ocuparea aceleași funcție publică, opțiunile reprezintă cereri pentru înscrierea la examen.
Prioritatea pentru funcția publică de conducere: Funcționarul public de conducere are prioritate la ocuparea unei funcții publice vacante de nivel inferior. În situația în care pentru ocuparea aceleiași funcții publice de execuție își exprimă opțiunea un funcționar public de conducere, respectiv un funcționar public de execuție, funcționarul public de execuție este înștiințat de acest fapt de către Compartimentul resurse umane, cu posibilitatea exprimării opțiunii pentru o altă funcție de execuție vacantă. Funcționarul public de conducere va fi numit în funcția publică de execuție pentru care a optat.
Verificarea opțiunilor: În termen de 2 zile lucrătoare, în perioada 04 – 05 iunie 2025 inclusiv, opțiunile sunt verificate de către Compartimentul resurse umane și se consideră valide doar opțiunile care conțin semnătura candidatului, data completării, precum și numărul de înregistrare, care trebuie să fie înăuntrul termenului stabilit. Constatările sunt cuprinse într-un Proces verbal. În situația în care opțiunea nu este depusă în termen sau funcționarul public nu își exprimă nicio opțiune/nu se prezintă la examen, după caz, raportul său de serviciu va înceta la sfârșitul termenului de preaviz.
Numirea funcționarului public: În cazul în care pentru o funcție publică din lista pusă la dispoziție optează un singur funcționar public care îndeplinește condițiile de ocupare a funcției publice respective, Compartimentul resurse umane inițiază dispoziția de numire în funcția publică.
Eliberare din funcție: Dacă funcționarul public aflat în perioada de preaviz nu optează pentru una din funcțiile publice vacante corespunzătoare oferite și nu are raportul de serviciu suspendat, raportul de serviciu va înceta la data expirării termenului de preaviz. În acest sens va fi emis actul administrativ de eliberare din funcția publică, iar acesta va intra în corpul de rezervă.
Examenul de departajare: se organizează în situația în care cel puțin două persoane optează în perioada stabilită pentru ocuparea aceleiași funcții publice din cadrul aceluiași compartiment. Data susținerii examenului de departajare va fi adusă la cunoștința angajaților prin intermediul unui anunț publicat pe pagina de internet a instituției și afișat la sediul CJH.
Anunțul privind examenul de departajare va conține în mod explicit data și ora desfășurării, locul desfășurării, modalitatea de organizare și desfășurare a acestuia, condițiile de participare, bibliografia și tematica examenului, după caz.
Examenul are la bază următoarele principii:
– competența profesională,
– competiția,
– egalitatea de șanse,
– profesionalismul,
– transparența.
Examenul constă în susținerea unei probe scrise pe baza bibliografiei aprobate de conducerea CJH și întocmite de către conducerea structurilor de specialitate în cadrul cărora se regăsesc funcțiile publice vacante puse la dispoziție, respectiv în susținerea probei interviu.
Miercurea Ciuc 29 mai 2025
Bíró Barna-Botond
președinte