Pe 12 iunie 2024, Institutul ADN, în colaborare cu Uniunea Profesorilor Polonezi, Filiala Intercomunală din Kutno, a organizat un seminar pentru diseminarea rezultatelor și experiențelor proiectului EDUBOT, un parteneriat de cooperare în educația școlară finanțat prin programul Erasmus+. Evenimentul a reunit numeroși profesori, educatori și entuziaști ai tehnologiilor moderne de învățământ, oferindu-le ocazia de a descoperi și testa un instrument inovator pentru învățarea matematicii.

Prezentarea instrumentului EDUBOT

În cadrul seminarului, profesorii Aleksandra Antoniewicz de la Școala Primară „General Władysław Anders” din Nowe și Tomasz Marciniak de la Școala Primară cu Grădiniță din cadrul Fundației Elementarz din Jankowice, care au participat la testarea pilot a platformei EDUBOT în Polonia, au împărtășit experiențele lor. Ei au demonstrat utilizarea eficientă a acestui instrument inovator, care permite crearea unor căi de învățare adaptive, personalizate nevoilor fiecărui elev.

Metodologia de învățare mixtă e-learning

Un aspect esențial al proiectului EDUBOT este metodologia de învățare mixtă e-learning, care îmbină metodele tradiționale de predare cu tehnologiile digitale moderne. Elevii pot accesa cursul „Examen clasa a VIII-a” pe platforma online, adaptat nevoilor lor individuale. Sistemul ajustează nivelul de dificultate al întrebărilor în funcție de răspunsurile elevilor, oferind explicații suplimentare în format text și video.

Personalizarea predării

Instrumentul EDUBOT pune un accent deosebit pe personalizarea predării, permițând ajustarea ritmului și a nivelului de dificultate în funcție de capacitățile fiecărui elev. Acest lucru contribuie semnificativ la eficacitatea învățării, ajutând elevii să înțeleagă și să asimileze mai bine materia.

Opiniile participanților la seminar

Participanții au recunoscut potențialul EDUBOT de a transforma predarea matematicii. Profesorii au subliniat că platforma nu doar facilitează transferul de cunoștințe, ci și motivează și implică elevii în învățarea independentă. Accesibilitatea ușoară a instrumentului, disponibil gratuit și utilizabil pe diverse dispozitive, contribuie la egalizarea șanselor educaționale pentru toți elevii, indiferent de condițiile lor economice sau locul de reședință. Reprezentanții Uniunii Profesorilor Polonezi din Kutno și-au exprimat speranța că EDUBOT va fi implementat pe scară largă în școlile din Polonia.

Rezumat și perspective viitoare

Seminarul s-a încheiat cu discuții despre viitorul proiectului EDUBOT și posibilitățile de extindere în alte domenii precum chimia, fizica, biologia, și în programele școlare pentru liceu, inclusiv Bacalaureatul. Participanții și-au manifestat interesul pentru continuarea colaborării și implementarea EDUBOT în școlile lor, apreciind potențialul acestuia în sprijinirea elevilor, în special a celor cu dificultăți la matematică și cu mai puține oportunități. Profesorii au concluzionat că EDUBOT poate îmbunătăți înțelegerea matematicii și performanțele școlare ale elevilor.

Catering local și dezvoltare durabilă

Seminarul a beneficiat de catering din partea restaurantului local „Bar u Bogusi”, care a oferit preparate realizate din produse regionale. În acest fel, organizatorii au promovat dezvoltarea durabilă și au sprijinit producătorii locali, subliniind angajamentul față de conștientizarea ecologică și socială.