Consiliul Județean Harghita are ca obiectiv extinderea proiectului EduBot pentru predarea limbii române

Scopul principal al proiectului este accesul la resurse pentru toți elevii, în special pentru cei care se pregătesc pentru examenele naționale

Luni, 7 octombrie, la sediul Consiliului Județean Harghita, în prezența reprezentanților partenerilor din proiectul EduBot – Dezvoltarea competențelor cheie prin metodologie de învățare mixtă bazată pe tehnologia Chatbot susținută de inteligență artificială, Asociația Interregió Fórum Egyesület din Ungaria, Fundația Regionet Centru de Dezvoltare Regională din România, Instytut ADN spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. din Polonia, Consiliul Județean Harghita, a avut loc conferința de presă dedicată încheierii proiectului.

Finanțat prin Programul Erasmus+, subprogramul KA220 – SCH Parteneriate de cooperare în învățământul școlar, proiectul a avut ca obiectiv principal sprijinirea utilizării tehnologiilor digitale în educație, evaluare și implicare.

“Este o inițiativă al cărei scop este să oferim soluții practice pedagogilor, pentru ca, prin intermediul inteligenței artificiale, diferențierea, educația personalizată, să poată fi puse în practică. Ceea ce, dacă vreau să formulez mai simplu, est ca fiecare copil să învețe în ritmul lui, fiecare copil sa primească exerciții care sunt interesante dar nu sunt nesoluționabile și fiecare sa primească un ajutor acolo unde are nevoie, și ca pedagogul să poată  viziona acest proces și să ofere ajutorul pentru această diferențiere. Cred că, în mare, am reușit să ne atingem obiectivul, am înființat un sistem de sprijin digital cu ajutorul căruia orice pedagog este capabil să ofere o curriculă adaptativă care ajută în mare măsură diferențierea”, a subliniat Borsos Endre, reprezentantul partenerului din Ungaria.

Totodată, acesta a menționat că materialele didactice elaborate îi pot sprijini în procesul de pregătire pentru examene și pe acei copiii care nu dispun de mijloace financiare pentru a participa la meditații.

Grupul țintă, format din profesori și elevi, a contribuit la obținerea rezultatelor scontate și anume dezvoltarea unei metodologii inovatoare de învățare mixtă, prin intermediul sistemului de suport e-learning.

Astfel, timp de douăsprezece săptămâni, 58 de elevi din Ungaria, împărțiți în patru grupe și coordonați de  patru cadre didactice, au participat la acest program pilot pe parcursul căruia au experimentat învățarea matematicii. În timpul educației pilot, s-au efectuat atât teste de intrare, cât și teste de ieșire, măsurând competențele elevilor înainte și după utilizarea acestui sistem, rezultând în unele cazuri îmbunătățirea cu 10% a performanțelor școlare, în timp ce media elevilor, care au participat în acest proiect pilot, la examenele naționale fiind peste media națională din Ungaria.

Sarcinile au fost efectuate de elevi în clasă, dar cei care nu le-au putut finaliza au avut posibilitatea de a le continua acasă având și suportul online al profesorilor. Profesorii au evaluat munca și performanța elevilor săptămânal, elevii fiind grupați astfel în funcție de performanțele individuale, rezultând metoda de învățare diferențiată bazată pe capabilitățile fiecărui elev în parte. În acest mod a fost atins  unul dintre obiectivele proiectului EduBot –  de a oferi suport personalizat pentru învățarea elevilor și de a permite profesorilor să diferențieze în funcție de nevoile specifice ale elevilor.

În județul Harghita, au participat în cadrul proiectului 3 profesori si 149 de elevi ai Școlii Generale Orbán Balázs din Odorheiu Secuiesc, Colegiului Reformat  Baczkamadarasi Kis Gergely din Odorheiu Secuiesc și Şcolii Gimnaziale Bethlen Gábor din Lăzarea.

În ceea ce privește Consiliul Județean Harghita, instituția are ca obiectiv extinderea proiectului EduBot pentru predarea limbii române în perioada de monitorizare de 5 ani a proiectului, promovând platforma în rândul profesorilor de limba română.

“Am reușit  din nou să dezvoltăm sistemul educațional din județul Harghita.  Județul Harghita este un promotor al digitalizării în actul educațional. Avem în derulare un amplu program de digitalizare a școlilor, 84% dintre școli vor fi echipate corespunzător, atât cu hardware cât și cu software, dar se vede foarte bine că este nevoie și de instruirea profesorilor, este nevoie de conținut care să poate fi folosit eficient. Prin experiența partenerilor noștri, am reușit să îmbunătățim ideile noastre, și următoarea fază va fi ca în urma acestui proiect să dezvoltăm și materia de limba și literatura română, pentru că aici sunt lacune și trebuie fiecare copil ajutat”, a punctat Borboly Csaba, președintele Consiliului Județean Harghita.

Miercurea Ciuc, 8 octombrie 2024