DIGIT-HR un proiect care să faciliteze interacțiunea cu cetățenii județului Harghita
Cu privire la proiectul câștigat de Consiliul Județean Harghita având drept scop digitalizarea activității în beneficiul cetățenilor, cu titlul „Servicii on-line pentru facilitarea interacțiunii cu cetățenii județului Harghita – Digit-HR”, a avut loc o conferință de presă, azi, 12 iulie, la sediul consiliul Județean Harghita.
Valoarea totală a proiectului este de 2.987.078 lei, din care 98% este finanțare nerambursabilă, proiectul fiind cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.
„În luna februarie a anului curent am văzut un apel de proiecte în cadrul POCA prin care am realizat oportunitatea să dezvoltăm sistemele interne pe care colegii le utilizează, respectiv să putem face disponibil pentru locuitorii județului accesul la serviciile online ale instituției” a menționat Szőcs István, managerul proiectului și Director executiv la Direcția Resurse Umane și Comunicare din cadrul Consiliului Județean Harghita.
Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea unui management performant și facilitarea accesului la serviciile oferite de consiliul județean prin reducerea birocrației, creșterea eficienței, transparenței și integrității serviciilor oferite cetățenilor ca urmare a implementării unei platforme de servicii electronice pentru cetățenii județului Harghita.
Incze Csongor, Administratorul public al județului Harghita, coordonator al Grupului de lucru al Consiliului Județean Harghita pe tema digitalizării, a apreciat că proiectul a fost depus pentru un bun management al instituției și pentru ca serviciile să fie cât mai accesibile pentru populație.
“Prima dată am stabilit ce vrem să facem și unde vrem să ajungem, care este ținta. În prima fază am achiziționat semnătura digitală și am eliminat documentele pe hârtie. Al doilea pas a fost să punem infrastructura la punct, avem în acest sens un contract care auditează sistemul informatic și care ne va indica ce trebuie să schimbăm, să dezvoltăm, ca să avem un sistem performant. Un al treilea aspect pentru a funcționa corect este realizarea unei arhive digitale.”
Durata proiectului este de 16 luni, din iunie 2022 și până în septembrie 2023, perioadă în care sarcina consiliului județean este de a realiza activitățile proiectului, și anume: implementarea unui portal de servicii pentru cetățeni, dezvoltarea sistemelor interne și implementarea unui management al documentelor, retro-digitizarea arhivei în limita a 300.000 de pagini, respectiv pregătire, formare profesională pentru 35 de persoane mai ales în legătură cu utilizarea și administrarea sistemului.
“Diminuăm birocrația, punem accent pe transparență și dorim să lucrăm în echipă cu cetățenii, aceasta este prioritatea absoluta pentru instituție și cred că, cu experiența acumulată în anii anteriori în privința digitalizării serviciilor, fluxurilor interne, vom reuși implementarea și a acestui proiect dar și a altor proiecte. Cu ajutorul inteligenței artificiale putem să economisim mult timp, să fim mai eficienți și să realocăm resurse umane pentru activități aducătoare de venituri pentru județ, finanțări nerambursabile, proiecte, colaborări instituționale . Al doilea cel mai prețios lucru din viața noastră este timpul, dacă reușim să salvăm din acest timp vom reuși să diminuăm și costurile administrative astfel încât să rămână bani în buzunarul cetățenilor. Ce facem în județul Harghita este un exemplu bun pentru Europa. Vrem ca telefonul mobil să fie singurul instrument de care să aibă nevoie orice cetățean în relația cu instituția noastră. Vom dezvolta mai multe platforme prin intermediul proiectelor. Cu cât mai multe servicii vor fi digitalizate cu atât populația se va simți mai în siguranță” a apreciat Borboly Csaba, președintele Consiliului Județean Harghita.
Miercurea Ciuc, 12 iulie 2022