Procesul verbal al şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Harghita din data de 27 octombrie 2025

Denumirea consiliului          :           CONSILIUL JUDEŢEAN HARGHITA

Data                                        :           27 octombrie 2025

Subiectul şedinţei                 :           Dezbaterea şi aprobarea proiectelor de hotărâri cuprinse în ordinea de zi.

Catalogul membrilor            :

Nr. crt. NUMELE ŞI PRENUMELE PARTID
1 András Lóránd UDMR
2 Andras Robert UDMR
3 Barti Tihamer UDMR
4 Becze István UDMR
5 Bíró Barna-Botond UDMR
6 Borboly Csaba UDMR
7 Csillag Petru AMT – EMSZ
8 Dávid Lajos UDMR
9 Dobos Melinda UDMR
10 Elekes Dániel UDMR
11 Fazakas Imre UDMR
12 Ferencz- Salamon Alpár-László UDMR
13 Fodor Zoltán UDMR
14 Geréb László UDMR
15 György Botond UDMR
16 Prezsmer Fülöp UDMR
17 Kolumbán Dávid UDMR
18 Lazăr Costel-Cristian PNL
19 Márton Csaba UDMR
20 Nicuță Nicolai PSD
21 Portik Erzsébet-Edit UDMR
22 Portik Zsolt UDMR
23 Rákosi- Seiwarth Ildikó UDMR
24 Rátz István UDMR
25 Rugină Dan-Ciprian PSD
26 Sinka Arnold UDMR
27 Szabadi Kinga-Zsófia UDMR
28 Szentes Antal UDMR
29 Tamás Ernő UDMR
30 Tőkés Lehel AMT – EMSZ
31 Truță Sorin-Nicolae PNL

Şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Harghita a fost convocată de președintele Consiliului Județean Harghita, domnul Bíró Barna-Botond,  prin Dispoziţia nr. 997  /2025, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu prevederile art. 179 alin. 1, 2, lit. a) din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond: deschide ședința  ordinară a consiliului județean din 27 octombrie 2025, ora 14,00 în Aula Bolyai, la sediul Casei Corpului Didactic „Apáczai Csere János” Harghita, strada Toplița nr. 20, Miercurea Ciuc, județul Harghita.

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Înainte să începem lucrările ședinței ordinare, avem lângă noi domnul colonel Cimpoeșu Stelian. Mulțumim că sunteți alături de noi!

Stimate domnule colonel! Personal, mă simt onorat să vă pot adresa astăzi cele mai sincere felicitări pentru întreaga dumneavoastră carieră. Vorbim despre peste 35 de ani, dintre care 25 de ani la pompieri face dovada faptului că devotamentul este una dintre cele mai importante trăsături ale salvatorilor de vieți. Totodată, colaborarea strânsă dintre Consiliul Județean și Inspectoratul pentru Situații de Urgență al județului Harghita, în ultimii ani a fost consolidată și asta a contribuit semnificativ la creșterea comunităților locale. Avem intotdeauna în viata noastră, la fel ca și în alte proiecte de-a lungul activității profesionale obligația de a reprezenta cu numele și prenume și numele instituției pe care o conducem.

Ca recunoștință pentru contribuția dumneavoastră valoroasă la siguranța și bunăstarea comunităților județului azi dorim să Vă onorăm.

Domnul colonel Cimpoeșu Stelian:

Am onoarea să vă salut. Salut dragi prieteni, vă mulțumesc domnul președinte, pentru invitația de a fi aici.

Am ajuns la 59 de ani să primesc acest drept la pensie. Ce-i drept, îmi doream să mai fiu militar activ în minister, un ministru al Armatei.

Trebuie să vă spun și eu ceva despre mine.

Eu sunt născut una peste alta, tot pe partea cealaltă.

Îmi doream tot timpul, am fost inundat exact pe firul pârâului Neagra și niciodată nu am trecut dealul.

Dar așa s-a nimerit. În 89 tot aveam un prieten. Dom’le, tu tot fugi toată ziua! N-ar fi bine să te duci la școala de ofițeri? Băi, și m-am dus și am dat la școala de ofițeri. Am luat la infanterie, specialitatea vânători de munte. Tot la munte am ținut, pentru că, făcând Liceul de Silvicultură și Exploatări forestiere, mi-era frică de câmpie.

Băi, în pădure tot nu mă descurc. Și așa am ajuns la Sibiu. Am făcut școala de ofițeri de infanterie, grăniceri și chimie și la repartiție la Școala de ofițeri.

M-am dus la o vârstă, mai făcusem și armata, aveam 23 de ani. Când am terminat, aveam 26. Eram copt la minte, bun de însurat și unde să aleg cel mai aproape? Și aveam media bună la Miercurea Ciuc nu fusesem niciodată în Miercurea Ciuc, dar cu mare drag am zis cu gândul că prin Borsec imediat am ajuns acasă, ca fiecare să fugă la mămica.

Și așa am ajuns eu în 1992, în Miercurea Ciuc, la Brigada de Vânători de Munte, tânăr locotenent. Și în orice meserie, indiferent mare, mică, militară sau militară, dacă îți place, dacă te pregătești și dacă faci cu drag ceea ce trebuie, poți să faci pași înainte. Drept pentru care și eu am stat la Vânători de Munte cu ani de pluton la pădure, am fost la Lunca cu ani de companie.

M-am întâlnit odată în București cu un fost soldat de la Ghimeș. Era pe-o casă și se lasă ăsta misterios și uite-l pe căpitanul meu. Aia a fost o mare bucurie că nu m-a înjurat cu drag, m-a văzut și așa.

În 2000 noi locuiam în Miercurea Ciuc și era foarte greu. Făceam naveta, aveam băiețelul mic. Ce-ar fi să vin în Miercurea Ciuc și am venit la Protecția Civilă, că Protecția Civilă era la Ministerul Apărării în 2000 și am venit aici ofițer cu operațiile, drept pentru care a fost deschiderea mea către județ.

Deci, ceea ce îmi plăcea foarte mult să comunic cu oamenii, să mă implic. Și așa, tânăr căpitan era un domn cine l-a prins pe domnul colonel Marian Paul, un om cu experiență, venind de la tineret, specialist în apărare civilă. Și de la el PAS cu pas am luat-o prima mea cel mai tânăr, tot timpul zona Odorhei, direcția Săcel.

Domnule, tot același primar era. Eu eram nervos, i-am făcut niște hărți pe acolo, că eu credeam că e cu soldații, dar nu merge așa. Și dacă vrei să bei un pahar de apă? Păi ajută-l, că ăștia, săracii, nu au de unde să știe.

Și așa, pas cu pas, am mers și am văzut cum județul Harghita, pas cu pas, a înflorit. În ceea ce privește serviciile voluntare, atunci erau comisii de protecție civilă și servicii de pompieri civili și am avansat pas cu pas.

Am reușit să mă implic și în 2004 a apărut Ordonanța 21, să apară noile comitete locale și așa am trecut din comună în comună și am reușit cu echipa care era atunci să sprijinim pe domnul primar de a-și forma noile comitete locale, centre operative Și imediat s-a trecut, s-au unit comisiile și s-au făcut aceste servicii voluntare.

Eu știu că așa, ca o amintire, la Sântimbru era atunci comună nouă și o doamnă viceprimar și întreba Domnule, câți oameni  ai la serviciul Voluntar?

Am un activ și 50 de pasiv? Nu, domnule, doar unul angajat și 50 de voluntari.

Și-mi aduc aminte când am avut primul exercițiu, alarmare publică la Simion și acolo era un bătrân care stă acolo și am zis că dom’le, cel mai tare voluntar pompier din comună, cine fuge până acolo și vine înapoi și bea o bere, Bă, o fi bine?

Și unde vreau să ajung? Serviciile aceste voluntare atât de mult au evoluat în județul Harghita ceva ieșit din comun.

De ce gândirea Consiliului Județean, gândirea autorităților este de a dezvolta și de a întări comunitatea.

Eu fiind un vânător de munte acum vreo trei ani s-a gândit șeful meu, și m-a întrebat. Măi Stelică, nu te duci tu până la Buzău un an de zile, că ești cu experiență? Și condu un pic și acolo. Vezi, te poți descurca. Vin eu acasă, le spun la soție că mă duc la Buzău, dar eu cred că ea nu trecuseră prin Buzău niciodată.

Mă duc la Buzău. Comandant. Bă, tu ești serios? Și m-am dus un an aproape și am fost comandant acolo și am văzut o nouă lume. Îi întrebam de servicii, Voluntarii fugeau de noi.

Deci noi, adică județul Harghita, la aceste servicii voluntare care s-au construit pas cu pas și se dezvoltă continuu, suntem mândria, o mândrie națională și o mândrie locală și adevărate forțe. Și într-adevăr, aici se vede lucrul în echipă. Aceste asociații care se adună aduc echipamente, dar ideea toată e de la Consiliul Județean, care îi încurajează, îi verifică, îi coordonează așa fel încât comunitățile să fie în siguranță.

Mulți nu realizează cât de important este deci siguranța comunității, mai ales cum se dezvoltă în fiecare an e altceva. Alt risc, altă problemă pentru noi. Și eu, cât am fost comandant, intervenția aceasta graduală, că prima dată intervine pompierul civil, după care se duce profesionistul și am căutat și acum se continuă aceste servicii vin în subunități, colaborează, se cunosc ca la intervenție să le fie mai ușor, pentru că una e când te cunoști tehnica, știi cum acționează, știi dacă e bună, știi, dacă nu-i bună, îl vezi. Deci ai această comunicare în relația cu autoritatea publică, cel puțin din poziția Inspectoratului pentru Situații de Urgență.

Când te duci la ei, trebuie să-i sprijin, trebuie să-i ajuți în predarea controlului ca să ai ce controla, trebuie să faci. Când zici tinere, îți spunea să nu pleci de aici până nu e pusă cu reguli, până nu se făcu planul, iei și tu și când te controlează ăla ai și tu. Are și el așa un primar. Fă-i ceva ce se va iubi primar ales. Tu ești de sacrificiu, ca orice militar. De asta cine nu înțelege că trebuie să vină din structurile astea în sprijinul comunității, greșește și nici nu are rezultate.

Și nici tot timpul stă cu frica în sân. Nu-i dai ordine, trebuie să-l ajuți. Vino încoace să te ajutăm. Dacă nu te trimiți acolo se găsesc soluții, numai să vrei. Adică orgoliile nu-și au locul, rezultatele nu sunt pe orgolii, rezultatele sunt pe muncă. Vezi că nu merge așa. De asta ai cap să găsești altă variantă. Scopul este să rezolvi problema. Dacă nu reușești să faci chestia asta. Viața e scurtă, cam așa. Am ajuns, unde am ajuns.

V-am zis că ne-am unit cu, am constituit noi aceste servicii voluntari. Am constatat împreună cu comunitatea că pentru a constitui serviciul voluntar trebuia hotărâre a Consiliului Local pentru regulament, la fel. După care, pas cu pas, am reușit să mișcăm acestea.

Și unde am vrut să ajung? Am vrut să ajung la faptul că începând din 2000 și până în 2025, am reușit să văd din localitate în localitate cum au evoluat de au ajuns la peste 100 de mașini de pompieri, peste 4 -500 de motopompe și multe, multe, multe altele.

Eu, cu mare drag și tot timpul am participat la Cupa Sfântul Florian, pe lângă celelalte, la celelalte în care eu am fost, sângele de infanterist nu pot să-l schimb. Și le plăcea și lor tot timpul. Îi luam așa, mai militărește și se simțeau bine. Adică trebuie găsită pentru militari, e un secret să vezi că 5 minute trebuie să fii pe fază și trebuie să câștigi trupa. Trupa noastră din teritoriu sunt acești aceste servicii voluntare care, dacă ei sunt de partea ta ca serviciu profesionist, câștigi și nu trebuie să-i chemi nici din Covasna, nici din Mureș.

Când aud ăștia că nu le vine să creadă ce vorbiți? Prostii, nu? Așa este. Aici comunitatea este unită și oamenii sunt buni. Dragostea asta pentru pompieristică este într-adevăr prin fapte că îl găsești acolo când îi pornește autospeciala și când le spunea Dom’le, la această intervenție vin zece servicii. Voluntari au zis nu, dom’le, ei vin pentru că ei se anunță între ei. Pe lângă faptul că chemăm noi, ei vin și în plus. Deci oamenii țin la avuția lor și asta e mare lucru.

Drept pentru care eu vreau să vă mulțumesc, domnule președinte, pentru modul cum ne-ați sprijinit în acești ani. Când am luat eu mandatul. În 2016, am reușit să fac un dispecerat integrat și că am spart noi pe acolo, la intrare. După care am zis Domnule, nu e bun, facem unul și mai bun. Și am făcut dispecerat unic, în care avem loc și pentru poliție, și pentru jandarmi, și pentru Salvamont. Și pentru că se va armoniza legislația și pentru un reprezentant al serviciilor voluntare, care, în timp, în funcție de cum se va avansa cu legislația. O să aveți acolo un reprezentant care vă va face această legătură și mai strânsă între ei, pentru că din teritoriu vine o forță puternică și aia trebuie de cineva coordonată tot din partea respectivă. Eu ce să zic? Vă mulțumesc foarte mult. Sunt onorat că m-ați invitat. Îmi cer scuze că am vorbit așa. M-am descărcat

Cu mulți dintre dumneavoastră, am mai lucrat pe la ATOP, ne cunoaștem.

În calitate de commandant, regula era următoarea domnule, nimeni nu are voie să intre în birou la mine și să iasă supărat. Chiar dacă nu-l ajutam, îl povesteam. Dacă legea nu vedea ia și o pălincă. Și ca să prinzi putere, să uiți că așa era la Buzău, ăștia reclamau așa și dom’le, hai să vorbim. Și cât am stat nouă luni de zile, nu mi-a făcut nimeni nicio reclamație.

Dar omul vrea să comunici, să-i spui De ce, domnule? Nu, că nu vreau, nu pot. Păi nu se poate, Legea nu permite și omul înțelege. Dacă nu-l primești, se duce la vecinu, se duce la. Domnule, au ei unde sa se duc să se plângă. Așa că.

Și cu asta închei.

“La noi în armată e o vorbă când soldatul ajunge comandant, comandantul devine istorie.”

Am onoarea să vă salut. Eu acolo am ajuns. Mulțumesc.

Domnule presedinte a fost o onoare și cu mare drag niciodată nu am mai participat la o ședință a Consiliului Județean, dar măcar o dată-n viață nu? Este cel mai important.

Prin 98 ne-am cunoscut la nunta de argint. Eram fericit și normal și eram cam rău.

Nu zic de rău ceva, că eram cam aspru, că în 2000, în 1998, după 98, am fost la un curs de specialitate specializare un locotenent în Corpul 10 Forțe speciale la Beretele Verzi. Și când am venit de acolo, m-au făcut și căpitan înainte de termen și vreau să demonstrez că am învățat ceva.

Care credeam că e puternic. Nu știu ce să zic. La revedere! Sănătate dacă îmi permiteți să mă duc.

Mai trebuie să plec. Toți trebuie să fim binedispuși, că oricum viața trece și ajungeți pensionari și nu știți de ce. Mulțumesc! Doamne ajută!

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Să aveți grijă, domnule colonel!

Mulțumesc frumos, doamnelor și domnilor!

E o dată interesantă, deoarece mâine va fi aniversarea de un an de când noul Consiliu a depus jurământul și eu, ca președinte, am depus jurământul.

Și eu am pregătit cu un raport ca să vadă și doamnele și domnii unde suntem acum.

Asta va avea și o versiune mai extinsă, undeva în decembrie, la sfârșitul anului, deoarece atunci va fi totul sigur atunci când încheiem anul.

Consiliul Județean și UAT-urile aprobă bugetul anual și la finalul anului, în decembrie, putem să facem încheierea și execuția bugetară și să vedem ce recolte a adus acest an. Dar până atunci să facem un mic bilanț al acestui an, ca să vedem de unde am pornit și momentan unde suntem, respectiv ce proiecte facem și o proiecție a sarcinilor pe anul viitor.

Acum un an ne-am angajat și ne-am angajat ca munca noastră să fie caracterizată de pragmatism, de vorba clară și de acțiunile previzibile. Și astăzi avem aceleași principii de bază.

Resursele umane și materiale sunt finite și putem atinge rezultate vizibile dacă ne focusăm pe cele mai importante domenii în educație, pe sănătate și pe investiții.

Este foarte important, deoarece consolidarea identității noastre trebuie să primească o atenție suficient de mare. Aceste domenii au determinat condițiile de viață a oamenilor, de aici și calitatea vieții și din acest motiv acestea dau și coloana deciziilor politice.

Dacă vorbim de dezvoltările din Harghita, indiferent dacă vorbim de drumuri, de sănătate, de investiții în educație, vedem că noi trebuie să obținem toți banii dacă vrem să ținem pasul cu restul țării, cu alte regiuni și dacă vrem să facem un pas înainte în ceea ce privește calitatea vieții. Este fără echivoc că PNRR-ul și banii europeni, respectiv programele operative, dau acele oportunități de dezvoltare la scară mare, cu ajutorul cărora putem reduce decalajul deceniilor.

De exemplu, în domeniul sănătății nu va fi nici un decalaj față de orașele mari din țară sau nu vom avea nici un decalaj nici față de țările mai dezvoltate. Astfel, trebuie să ne folosim și de programele guvernamentale și de cele europene. Acum urmează câțiva ani de austeritate. Noi trebuie să fim pe fază și cu ajutorul reprezentanței din București trebuie să aducem acele resurse în județul Harghita care ni se cuvin și este important să nu doar să ni se cuvine, ci să și ajungă aici. În ceea ce privește drumurile, se vede că acești bani trebuie să le folosim cât mai eficient și cât mai rapid, deoarece direcția politică se schimbă de multe ori în această țară și putem vedea că chiar la jumătatea anului se pot încetini aceste tipuri de investiții. Asta s-a întâmplat acum pe drumul 137, între Odorheiu Secuiesc și Cristur și, deși investiția a fost într-un stadiu foarte avansat, realizarea acestuia nu a fost afectat de aceste blocaje de plăți pentru investiții, dar totuși la plăți avem probleme.

În total, județul Harghita este într-o fază de o dezvoltare bună și poate că pe parcursul istoriei niciodată nu s-a produs o schimbare atât de pozitivă în viața regiunii și noi trebuie să ne folosim cât mai eficient de acest lucru, deoarece nu știm până când ține.

Cei care sunt acasă, poate că din ce în ce mai puțini se gândesc să plece de aici și cei care sunt departe, din ce în ce mai mulți se pot gândi să revină acasă. Sarcina noastră este ca să construim un județ Harghita care reține cât mai mulți oameni și atrage înapoi cât mai mulți oameni.

Am împărțit în câteva capitole dezvoltările acestui an și investițiile acestui an. Unul ar fi transportul o dezvoltare economică asta nu este doar o problemă de infrastructura, în recesiunea economică asta favorizează și ajută fluxul forței de muncă a mărfii și consolidează și turismul. Practic, am finalizat tronsonul de drum între Odorhei și Cristur, toate lucrările și putem fi mândri că este primul drum județean lângă care am construit aproape pe toată lungimea și o pistă pentru cicliști. Dar se vede că aici sunt cele mai multe lucruri de reparat pe acest, pe această pistă de ciclism. Dar asta nu este doar o legătură între două orașe și mai multe localități – este o investiție care leagă generații.

În Ciuc, de la Dănești până în Bălan drumul 125 am proiectat-o în apelul din POR, până la mijlocul lui decembrie ne depunem diligențe ca să o depunem și să obținem surse europene. Pentru această lucrare aș dori să informez consilierii că Comisia de Protecție a Monumentelor a solicitat modificări și proiectantul lucrează la asta, respective la Direcția de Investiții a Consiliului Județean, lucrează ca acestea să fie corectate și pe parcursul lunii noiembrie, la ședința Comisiei de Protecție a Monumentelor să o putem iniția din nou.

În zona Gheorgheni drumul DJ127, dintre Ditrău și Tulgheș ultimii kilometri, încă neasfaltați. Am început să o reabilităm în acest an, când am ajuns la asfaltare, deoarece acest tronson necesită și investiții neprevăzute, ale căror lucrări procedurale acum se vor finaliza.

Planul nostru a fost ca și acest tronson de drum să fie predat cât mai repede în integritatea lui, pentru trafic.

Aici aș dori să amintesc că și în inițierea lucrărilor pentru autostradă oferim un ajutor. Noi, ca și Consiliul Județean, pe de o parte, să adunăm acele necesități din partea UAT-urilor și deoarece vedem că traseul autostrăzii va trece și peste drumul Ditrău Tulgheș. săptămâna viitoare vom avea o discuție cu drumurile naționale, ca cele două investiții să nu se blocheze reciproc, ci să se ajute reciproc ca să putem circula în siguranță.

Sunt importante și traversele, și podurile. Am construit noul pod la Corund. Acum construim pe pod panta de la rampa de urcare.

La Casin am terminat peretele de sprijin și peste Homorodul Mare, am început lucrările la pod, respectiv în Bilbor am înlocuit podul cu traverse.

Proiectele câștigate din PNRR. în cazul acestora, trebuie știut că suntem sub presiunea timpului. Până anul viitor, la finalul lui august, trebuie să decontăm aceste proiecte.

Lucrările la Palatul Administrativ merg într-un ritm bun și avem încredere că vom reuși să finalizăm lucrările la timp și în cazul Policlinicii de Stomatologie vestea bună este că am încheiat anexa la contract și din această zi continuăm lucrările.

Și la Vila 6 au pornit lucrările. Modificarea proiectului respectiv pentru diferențele de sume am pornit achiziția publică și vom termina până în august. Sunt investiții, proiecte pentru care am primit din partea ministerului o suspendare, până la finalul anului următor. Ceea ce înseamnă că nu renunțăm, ci încercăm împreună cu Guvernul și cu colegii de acolo să ne folosim de puterea guvernamentală a UDMR ca să putem identifica noi resurse și noi surse și să nu trebuiască să pornim de la început toate lucrările.

Am făcut și proiecte pentru drumuri la Orotva proiectele sunt finalizate, proiectul de la Livezi este finalizată și la Remetea am avut o promisiune că anul acesta facem SF-ul pentru acel drum care leagă Ditrău de depozitul de deșeuri din Remetea și cu asta ar trebui să fim gata până la finalul anului.

Sănătatea. Al doilea domeniu important, unde am depus eforturi mari pentru a fi caracterizat de siguranță, profesionalism și accesibilitate.

Spitalul Județean și prin rețeaua aferentă transmitem mesajul celor din Harghita și din regiune că cu toții au dreptul la aceleași servicii ca și oricine altcineva în această țară. Nu este acceptabil ca pentru o intervenție salvatoare de viață să călătorească sute de kilometri.

Această muncă este despre profesionalism și servicii locale.

Cu spitalul, cu noile centre și cu locuințele pentru medicii  construim valorile cele mai importante în regiune. Încredere în instituțiile proprii.

Strategiile spitalului sunt prioritare, dar și proiectele din Sânmartin și Vlăhița se consolidează.

La Sînmartin va fi un centru stroke și va fi un centru paliativ la Vlăhița. Pentru asta am câștigat și fonduri europene. În Spitalul Județean dezvoltăm laboratorul microbiologic, secția de oncologie și infrastructura digitală în clădirea noii secții UPU este gata în 65% și la anul vom finaliza proiectul.

Noua clădire a policlinicii este înainte de recepție.

Am terminat lucrările pentru 24 de locuințe pentru medici avem o posibilitate la ANL și lucrăm cu domnul conducător al fracțiunii și cu conducerea municipiului Miercurea-Ciuc, ca să putem asigura infrastructura necesară, ca să începem la anul lucrările.

Am depus un proiect de valoare mare, în valoare de 750 de milioane de lei, pentru dezvoltarea unei aripi a Spitalului Județean din Harghita este sub evaluare.

în ceea ce privește educația și asigurarea condițiilor modernee este o încredere investită în viitor. Viitorul se decide în sălile de clasă și fiecare leu investit crește viabilitatea comunității.

Noi credem că puterea județului nu este doar în beton și în piatră, ci și în sălile de clasă, în cunoștințe și mai ales în generațiile tinere.

Cumpărarea bibliotecii, crearea noilor centre digitale, echiparea școlilor și dezvoltarea rețelei de autobuze școlare, toate acestea arată în această direcție spre egalitatea de șanse și crearea unui sistem de învățământ calitativ în județul Harghita.

Nu putem accepta ca viitorul copilului să decidă de locul unde s-a născut. Prin această muncă transmitem că tinerii din secuime nu trebuie să plece, ci merită să rămână acasă, fiindcă acasă au viitor, au cunoștințe și au oportunități.

Am cumpărat clădirea Bibliotecii Județene, nu mai trebuie să plătim chirie. Din punct de vedere economic, a fost o decizie rațională, dar și unul simbolic, fiindcă cultura în Harghita este foarte importantă și funcționarea bibliotecii într-o clădire proprie ajută acest lucru.Prin realizarea hub-urilor biblio digitale am făcut proiecte tehnice și aici avem un sprijin din surse europene.

83 de unități de învățământ au primit mobilier nou și în mod continuu asigurăm acest lucru și cu device-uri digitale. În ceea ce privește echipamentele electronice, am încheiat contractul cu executantul respectiv. Am primit de la minister un nou termen până anul viitor, pe 31 martie și în această perioadă, executantul s-a angajat să ducă aceste echipamente IT în toate cele 83 de unități. În cazul mobilierului pentru jumătate avem un câștigător la procedura de achiziții publice și cealaltă jumătate va fi făcută publică în următoarele 1-2 săptămâni. Să sperăm că vom reuși să achiziționăm cât mai mult tot până anul viitor, în martie.

54 de autobuze electronice ajută transportul la 1.600 de elevi. Am reușit să derulăm acest proiect cu eficiență bună.

Nu este de neglijat că cornul și laptele dintre județele din împrejurimi, doar în județul Harghita au fost accesibile la începutul anului școlar. Le mulțumesc colegilor pentru această operativitate.

Colaborarea cu ONG-urile și consolidarea identității este puterea județului Harghita. Din acest motiv sprijinim programele care întăresc identitatea și cele culturale. Am avut 389 de contracte de finanțare și în programul pentru cele trei regiuni, fiindcă a fost primul an când am dat aceste programe la instituțiile noastre culturale.

Pe lângă asta, cu 5,5 milioane de lei am sprijinit cultele noastre pentru reabilitarea bisericilor.

La cultele din județ au fost 22 de evenimente religioase pe care le-am cofinanțat, care întăresc această activitate spirituală religioasă.

Am aprobat noua stemă judetului.

Premiul Pro Harghita l-a primit Bagossy brothers company iar premiul Orbán Balázs a primit Györfi Erzsébet.

Le mulțumim tuturor ONG-urilor, bisericilor și tuturor premiaților că au ajutat județul Harghita, sprijină județul și duc mai departe vestea județului.

Cu UAT -urile am asumat un parteneriat. Mulțumesc fracțiunilor celor trei regiuni pentru munca depusă.

În ceea ce privește cei 6% din impozitele pe venit și distribuirea acestora, a fost o muncă foarte mare.

Prin acest 6% în mod focusat putem sprijini proiectele locale. Până acum, din banii distribuiți, aș dori să vă informez că pentru apă, canal și gaz pentru aceste rețele am dat aproape 7 milioane de lei pentru dezvoltări în educație, 8 milioane de lei pentru drumuri, poduri și trotuare, 8,5 milioane de lei.

Se poate vedea că în activitatea consiliilor locale învățământul are un rol proeminent.

Turismul poate fi un motor economic și social. În 2027, județul Harghita va fi regiune gastronomică a Europei.

Multe activități am sprijinit, am mers la diferite expoziții și Visit Harghita elaborează acel plan de acțiune cu care în 2027 putem arăta această lume culinară bogată a județului Harghita.

Aș dori să vorbesc și despre câteva lucruri care sunt subiecte mai dificile și aș dori să vă informez despre faptul că ce s-a întâmplat și cum am gestionat ca și Consiliu sau ca președinte, eu însumi, cu instrumentele care ne-au stat la dispoziție, cum am putut participa la soluționarea acestor probleme?

Primul ar fi Praid, care a fost ar trebui să fie locația solidarității și asumării răspunderii. Sarcina noastră este să ajutăm oamenii de acolo, după posibilități, care sunt în mod îndreptățit că statul și Salromul i-au abandonat. După  ce ei s-au ocupat secole cu exploatarea sării, au îmbogățit nu doar comunitatea, ci și statul. Și acum, când a venit tragedia, catastrofa toată lumea a respins responsabilitatea, arătau unii la ceilalți.

Și instituțiile statului nu și-au asumat răspunderea. Noi nu putem să-i despăgubim pe cei din Praid, dar vom face totul ca și am făcut totul ca să nu rămână nepedepsiți și să fie trași la răspundere responsabilii și să găsim o ieșire care înseamnă un nou început pentru Praid.

Aș dori să vă informez că datorită muncii în guvern a UDMR-ului, imediat în primele zile după catastrofă au alocat 100 de milioane, din care, din păcate, doar din păcate, antreprenorii din Praid au putut să beneficieze de 4,3 milioane de lei.

Săptămâna trecută am reușit să finalizăm sprijinirea angajaților SalSind. Ei primesc o sumă unică de 9.000 de lei.

Din fondul de 6% am aprobat 400.000 de lei la început pentru Praid.

Pentru ca acele sarcini materiale suplimentare să le poată rezolva cât mai ușor.

Conducătorul de la Apele Române a fost eliberat din funcție și am obținut ca și conducerea Salrom să fie eliberat din funcție.

Pe parcurs aș dori să vă informez că solutia finala pentru noi, pentru paraul Corund, deci, proiectul a ajuns la Comisia Tehnică de la Apele Române, unde acum o lună jumate s-a împotmolit deoarece nu au sprijinit acea soluție finală unde să fie un rezervor de apă pluvială, ci să fie și o altă investiție. După aceea am cerut solicitarea domnului Kelemen Hunor și a domnului Tánczos Barna și acum trei săptămâni, in sfârșit, Comisia Tehnică a Apelor Române a aprobat acest proiect și aș dori să vă informez despre 2 lucruri importante.

Unul ar fi că angajații și conducerea locală a Salrom se gândește unde se poate deschide o galerie pentru scopuri turistice, în așa fel încât să nu fie acest loc, să nu fie periclitat de apa din vechea mină și să vedem o solidaritate și din partea antreprenorilor locali, să vadă ce servicii pot crea.

Visit Harghita a făcut o chetă, o colectă de fonduri am primit 190.000 de lei donații până în ziua de azi. Din astea, 100.000 de lei merg la Wellness Praid, din această valoare cumpărăm intrări în wellness. O parte va fi distribuit printre cei care oferă cazare la Praid și cealaltă parte va fi valorificat în alte părți ale țării,   ca să vină cât mai mulți în Praid. Pe langa asta, Visit Harghita a asigurat participarea pentru 10 antreprenori din Praid la Conferinta turistica din Ținutul Secuiesc.

Și acum se construiește o comunitate unde asigurăm cu titlu gratuit conținuturi materiale educaționale cu care îi ajutăm pe antreprenori din Praid.

Se știe ce pași trebuie să facă ca să poată să atragă turiștii. Pe lângă asta, mai avem un parteneriat bun cu agenția de turism din Ungaria, care a făcut un serial de concerte în localitățile Praid și Sovata.

Gestionarea deșeurilor,  de un an funcționează depozitul din Remetea. Avem experiențe, avem noi provocări la care trebuie să găsim soluții și în acest an este și cazul ca la ADI SIMD Harghita la echipa de acolo am solicitat ca la colectare transport să se refacă caietul de sarcini și principiul de bază să fie ca populația să plătească cât mai puțin pentru colectare și transport. Vineri am avut termenul pentru licitație. Există un consorțiu care a depus oferte, ceea ce înseamnă că putem spera ca la începutul anului să putem porni. Am cerut un an, la sfârșitul anului viitor am cerut să se prelungească termenul cu un an, fiindcă termenul ar fi fost expirat, dar în această stare avansată noi așa evaluăm că Județul Harghita merită Consiliul Județean Harghita merită acest prelungire de termen.

Să vorbim și despre dezamăgiri. Sunt două lucruri pe care nu am avansat cum ar fi drumul de la Orotva. Anul acesta, în august, am fi dorit să începem acel drum de un 1,4 km și reconstrucția drumului de la Orotva.

Din păcate Apele Române Mureș ne-a solicitat un lucru care, necunoscut de noi și a cerut un protocol care a decalat cu două luni jumate și în acest an nu mai putem începe lucrul.

Și cea mai mare dezamăgire este acel Lot 3, tronson de 50 de km, reabilitarea și asfaltarea de 4 luni și jumătate. Așteptăm din partea CNSC –ului ca să ne dea un răspuns.

Acum două săptămâni am primit pentru un tronson un răspuns. Eu am încredere că în acest an putem să lăsăm în urmă toate lucrurile cu contestațiile și cu discuțiile și la anul putem să ne apucăm de reabilitarea acestui tronson de 50 de km. Este un proiect etapizat, ceea ce înseamnă că până la finalul anului 2028 sper să finalizăm lucrările.

Până atunci, toate lucrările care sunt solicitate de comunitățile locale în mod just, pe acelea nu putem cheltui. Aici suntem acum. Dacă ne uităm înainte, scopul nostru este să încheiem bine acest an. Asta este scopul pe termen scurt.

Antreprenorii din Lupeni au o zicală că cei care nu dă faliment în acest an, la anul o să regrete. Să sperăm că noi nu o să dăm faliment în acest an și nu o să ne pară rău la anul. Dar punând gluma deoparte, suntem aproape în acest an, așa cum am construit bugetul deciziile Guvernului pur și simplu l-au șters și au apărut și creșteri de cheltuieli care totalmente sunt un balast și ne trag în jos bugetul Consiliului Județean.

Avem trei scenarii și vă spun acest lucru ca să ne pregătim pentru acestea.

Trebuie să vorbim sincer. Unul ar fi că anul viitor, în bugetul național vom reuși să primim un plus de 100 de milioane de lei noi, ca Consiliul Județean Harghita. Eu am încredere că în UNCJR  vom reuși să dezbatem acest lucru și fiecare Consiliu județean -vom vedea-  va putea să solicita resurse suplimentare, fiindcă dacă nu va fi,  nu vor fi 80 și 100 de milioane de lei la anul, atunci nu putem continua cu investițiile.

Acele resurse de 300 de milioane de lei, fonduri europene, nu le vom putea utiliza, fiindcă nu vom avea contribuția proprie pe care trebuie să o plătim și noi. Deci primul lucru va fi și asta o să-i rog pe cei din echipa guvernamentală, pe domnul viceprim-ministru și pe domnul ministru Cseke  să fie parteneri cu noi în aceste lucruri și o să solicit și de la UNCJR.

Și un alt lucru că ar trebui să facem o creștere a fondului de împrumut. E mai dificil, e dificil, fiindcă deja Consiliul Județean a folosit 100 de milioane de lei și în acest an pentru contribuția proprie a celor 3 proiecte europene deja am luat un credit de 36 de milioane de lei. Dacă asta nu funcționează, atunci ne uităm că acele investiții care se realizează din fonduri europene, dacă putem să realizăm într-o formă în Partneriat și să ne folosim de această oportunitate legală de parteneriat public-privat. Oportunitatea asta este analizată de colegi și este o noutate, fiindcă la nivel național nimeni nu poate vorbi despre o dezvoltare de succes în această formă.

Poate că, din cauza lipsei banilor, Consiliul Județean Harghita va fi primul care va fi un exemplu pozitiv.

Și dacă nu va funcționa nici asta, a treia variantă ar fi cea ce nu rezolvă total problemele noastre dar pe lângă continuarea investițiilor într-un ritm mai lent, va asigura contribuțiile proprii o să scădem din cheltuielile de funcționare, vom tăia cheltuielile, vom înjumătăți cotizațiile, programele civile și toate cheltuielile care nu sunt vitale. Toate acestea vor fi scăzute la anul.

Avem ani grei în fața ani dificili în față. Un lucru pe care am dori să evităm este ca proiectele culturale și activitățile și finanțarea activităților culturale să fie afectate.

Eu îmi asum acest lucru în fața oamenilor din Harghita și îmi asum și în fața organizațiilor culturale și vă rog și consilierii să aibă aceeași atitudine.

A fost cam lung, dar n-a fost un an ușor,  și încă nici nu am terminat. Important este că mergem înainte.

Încă nu vedem capătul, dar noi încercăm în aceste condiții să lucrăm pentru comunitate în mod predictibil și responsabil.

Și aș încheia prin faptul că mulțumesc tuturor doamnelor și domnilor consilieri pentru această atitudine constructivă, pentru faptul că ați sprijinit inițiativele noastre, ne-a sprijinit în munca noastră, că sunteți o punte între consiliile locale și Consiliul Județean,

Ne-a ajutat și în domeniul pompierilor voluntari, și în domeniul sănătății, și în domeniul cultural, ca să cheltuim cât mai eficient banii publici. Și mulțumesc frumos aparatului de specialitate al Consiliului Județean pentru faptul că acest an deloc ușor  ne-au ajutat cu o muncă plină de devotament și profesionalism. Să sperăm că și în viitor va fi la fel și ne putem angaja că și în continuare vom lucra împreună pentru comunitate. Vă mulțumesc că m-ați ascultat. Mulțumesc pentru răbdare.

Și dacă tot am pierdut o oră din timpul util, să începem lucrările propriu-zise ale Consiliului. Mulțumesc frumos!

O întreb pe doamna secretar general dacă avem prezența necesară și dacă îndeplinim condițiile legale ca să putem începe această ședință de astăzi.

Doamna secretar general Balogh Krisztina:

Consiliul are cvorum conform articolului 180 din Codul Administrativ.

Sunt prezenți mai mult de jumătate  26 de consilieri. Mulțumesc.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Bine, mulțumesc frumos! Față de punctele care v-au fost trimise, avem o modificare, avem propuneri.

Dacă în legătură cu aceste puncte aveți întrebări, intervenții?

De la 16 la 19, acelea sunt acele lucrări de întreținere de iarnă pe care le vom da firmei proprii. La ședința trecută am aprobat prețurile unitare. Direcția de specialitate a derulat procedurile și din acest motiv eu sunt vinovat că i-am forțat ca să elaboreze pentru această ședință, că de săptămâna viitoare o să poată să intervină.

Dacă aveți observații pentru suplimentele legate de suplimente, dacă nu, atunci vă rog să votați prima oară cine este de acord ca să fie puse suplimentele pe ordinea de zi?

Rezultatul votului: 25 Da

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Mulțumesc frumos! Și atunci, despre intregul proiectului ordinii de zi vă întreb dacă aveți observații, intervenții. Dacă nu, vă rog să votați. Mulțumesc. Împotrivă. Abțineri.

Rezultatul votului: 25 Da

 

Se trece punctul unu de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al județului Harghita și utilizarea fondului de rezervă bugetară la dispoziția Consiliului Județean Harghita, pe anul 2025

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Primul punct de pe ordinea de zi este rectificarea BVC-ului. Aici avem un amendament de fond.

Domnule director general, Vasile Bicăjanu am explicat proiectul de hotărâre, proiectul de hotărâre detaliat să detaliați puțin Vă rog.

Domnul director general Vasile Bicăjanu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință. Bună ziua tuturor!

Avem un amendament de fond pentru investiția refacere pod pe DJ 134C de 872.000 lei.

Am primit ceva majorări luăm în buget la investiție.

Am luat un credit de la Trezorerie de 35 de milioane de lei, banii sunt pentru palatul administrativ 24,37  milioane extindere policlinică 16,26 milioane de la Vila numărul 6 de de la tabăra la Băile Homorod, 4,38 milioane.

Cu OUG 50 din 2025 sa rectificat bugetul de stat pentru 2025.

S-a majorat TVA descentralizat cu 3,4 milioane si s-a diminuat CES cu 105.000. Trebuia centralizat 3,56 milioane la lapte, corn, la echilibrare 1,14 milioane. Dar Finantele ne-au comunicat ca din cote defalcate din impozitul pe venit, din cota de 63%, avem un minus de 1,08 milioane și la 14%, -64  se reglează între ele.

Sunt unele diminuări de cheltuieli la Serviciul Public Salvamont 66,6 mii, la Biblioteca Județeană 182,4 mii, Conservarea Odorhei 75,4.

La investitiile din PNRR, unde avem asigurate din credit 1.148 mii lei plătile efectuate din anii precedenti, am primit 108.000 la bunuri si servicii diminuăm cu 115.000 si investitiile de la DGASPC 600.000 lei și Școala specială Ocland la 36,9.

La majorări, la dobânzi la împrumut mai punem 600.000 lei, iar pentru DGASPC utilizăm din fondul de rezervă 600.000 lei, ca sa le asigurăm finanțarea pentru salarii.

Noi asteptăm de la Guvern să primim bani, dar totuși să fim pregătiți să-și ia oamenii salariile in săptămâna următoare. La cotizatie am avut o solicitare de la ANAF și atunci fiecare cotizație le punem pe specificația clasificația bugetară.

Și avem unele virări de credite la aparatul propriu, cu cheltuieli de investitii la Centrul Militar Județean, Salvamont, Ocland, Sfânta Ana, Biblioteca Județeană Kájoni János,  Evidenta Persoanelor,  Școala Populară DGASPC, Spitalul Județean de Urgență și Spitalul de Psihiatrie, Editura Harghita au primit pentru revista de la Fundația Comunitas 43.000 lei și merg la Revista culturală Székelyföld și Conservarea Odorhei au primit 12.000 de la Nemzeti Kulturális Alap.

Asta este Bugetul. Multumesc.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Multumim. Dacă aveți întrebări.

E primul an de când sunt eu la Consiliul Județean, indiferent dacă sunt presedinte  sau consilieri, când avem o rectificare în minus cu un milion de lei, rectificăm în minus bugetul nostru, ceea ce înseamnă că economia a încetinit, deoarece Ministerul Finanțelor stabilește exact acele sume colectate din impozitele pe venit și în toți anii, până în toți anii de până acum, am primit un milion sau 2 milioane de lei.

Deci Ministerul Finanțelor începe cu o estimare mai precaută la începutul anului și pe parcurs au mai fost 5 – 600.000 de lei și e primul an când avem o rectificare în minus.

Dacă sunt întrebări, observații, dacă nu, atunci prima oară să votăm amendamentul de fond.

Dacă sunt întrebări legate de acesta. Dacă nu, atunci vă rog să votați. Cine este pentru? Majoritate vizibila împotriva abtineri. Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Începem atunci votul pe articole. Dacă e cineva, cine nu participă la dezbaterea și votarea BVC-ului?  nu e nimeni.

Articolul 1.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 1.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 2.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 2.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 3.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 3.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 4.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 4.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 5.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 5.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 6.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 6.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 7.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 7.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 8.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 8.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 9.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 9.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 10.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 10.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 11.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 11.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 12.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 12.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 13.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 13.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Articolul 14.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atunci să începem Articolul 14.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Despre hotărâre? Vă rog să vă exprimați votul.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul doi de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de analiză și acoperire a riscurilor al județului Harghita

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Următorul punct de pe ordinea de zi este aprobarea Planului de analiză și acoperire a riscurilor al județului Harghita.

Scopul este ca riscurile și sursele de pericol să fie identificate în județul Harghita și pentru prevenția și gestionarea acestora să fie asigurate resursele identificate.

Ca întotdeauna, Comisia de situații de Urgență face planul, acesta este actualizat și asta trebuie să votăm acum.

Dacă sunt întrebări, observații.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu sunt.

Cineva care nu participă? Nu.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul trei de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea unui mandat special pentru reprezentantul Consiliului Județean Harghita în Adunarea Generală a Acţionarilor Societăţii HARVÍZ S.A. să voteze aprobarea clauzelor și modificărilor Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciilor nr. 34/2009

Inițiator: Bíró Barna-Botond presedinte  

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

La următorul punct împuternicim reprezentantul Consiliului Județean Harghita în Adunarea Generală a societății Harviz SA să se voteze aprobarea clauzelor și modificărilor contractului de delegare a gestiunii serviciilor.

Dacă sunt întrebări, observații.

Cine este pentru ? Majoritatea vizibilă.

Împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu sunt.

Cineva care nu participă? Nu.

Rezultatul votului: 26 Da

 

Se trece punctul patru de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli al judeţului Harghita la 30 septembrie 2025

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Cred că următorul punct este execuția BVC-ului la 30 septembrie 2025.

Domnule, Vasile Bicăjanu vă rog să prezentați.

Scuze aș dori să vă informez, am discutat și în fracțiune despre execuția bugetului. Pe teren stăm mai bine, dar deoarece investițiile au fost oprite, la noi au oprit plățile și din acest motiv a trebuit să încetinim toate investițiile, ritmul fiecăruia, ca să nu ajungem în septembrie, deja în insolvență.

Domnul director general Vasile Bicăjanu:

Mulțumesc În prima sesiune de funcționare am avut venituri programate de 163 de milioane și am încasat 159 de milioane. Legat de realizare de 97,61%,  pe partea de cheltuieli cu 152 de milioane mai mare cu 46 de milioane.

Iar la secțiunea de dezvoltare programată era de 336 de milioane. Încasările au fost de 111,8. Și gradul de realizare 33,26 la sută, cum spuneați dumneavoastră sunt intarzieri mari pentru platile care trebuie sa vina de la Bucuresti, iar la partea de cheltuieli am efectuat plati in suma de 109,8 milioane, rezultand un excedent de 1,99 milioane.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

De unde vine faptul că suntem la 33,26%. Pe de o parte, este datorat faptului că s-au încetinit plățile la Anghel Saligny, pe de altă parte nu au pornit proiecte.

Și aici aș dori să vorbesc separat de acele investiții finanțate și planificate din PNRR pentru care am primit stop! În pofida acestui fapt, în cazul a trei proiecte, noi am mers mai departe fiindcă am avut ordin de începere a lucrărilor. Mai avem trei proiecte unde am putea da ordinul de începere a lucrărilor, dar deoarece lucrările și proiectele sunt înghețate, suspendate, înseamnă că nu există surse de finanțare și nu putem porni lucrările. Puteți vedea că la aceste trei investiții, în cazul Palatului Administrativ, lucrările merg într-un ritm bun în schimb acolo încă nu am primit facturi de la executant. Deci, pe teren situația este altfel decât la plăți. Nu suntem foarte triști că nu am primit încă facturi, fiindcă ar trebui să plătim din împrumut.

Respectiv și LOT 3 a fost planificat că va porni. Acela este un proiect de 136 de milioane de lei cei care sunt pe primele locuri la cele trei tronsoane și nici nu ne-am gândit că nu mai e așa ceva și nici nu am avut experiență o asemenea experiență, ca la o contestare, nici după patru ani și jumătate nu veni un răspuns, din București.

Din acest motiv, plățile sunt la 33%, deci partea planificată nu depinde de noi, fiindcă nici veniturile nu stau prea bine.

În cazul Consiliului Județean cifrele sunt foarte mari și totdeauna putem vorbi de dezvoltări mari dacă avem și la venituri cifre mari și putem acoperi și cheltuielile cu asta.

Dacă sunt întrebări legate de acestea, de acest punct de pe ordinea de zi, dacă nu, atunci vă rog să votați cine este pentru majoritatea vizibilă împotriva abținerii nu sunt.

Mulțumesc frumos!

De altfel, în paranteză v-aș spune că săptămâna trecută, joi, am primit 15,6  milioane de lei de la  Ministerul Dezvoltării pentru plata facturilor pentru drumul din Odorhei Cristur și din mai este prima plată pe care o plătim din partea ministerului. Mulțumim frumos!

Nu a depins de domnul ministru. La nivel guvernamental au asigurat niște resurse și pentru Ministerul Dezvoltării.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul cinci de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Harghita nr. 28/2013 privind aprobarea organigramei și statului de funcţii ale Spitalului Judeţean de Urgenţă Miercurea Ciuc cu modificări și completări ulterioare

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

În următorul punct modificăm organigrama și statul de funcții al Spitalului Județean de Urgență Miercurea-Ciuc. Aici 16 posturi vor fi transformate sau puse la alte secții. Sunt vacante. Sunt cinci medici de specialitate care vor fi medici primari și 28 de persoane au avansat într-o funcție superioară.

Îi felicităm pe toți cei care au reușit să avanseze profesional și asta semnalează că  se vede o dezvoltare, o îmbunătățire în ceea ce privește calitatea serviciilor de sănătate. Cine este pentru?

Majoritatea vizibilă împotriva abținerii. Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

 

Se trece punctul șase de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului Județean Harghita care să facă parte din comisia de concurs/examen respectiv comisia de soluționare a contestațiilor pentru ocuparea funcției de director medical din cadrul Spitalului Județean de Urgență Miercurea-Ciuc

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Următorul punct revine semestrial. Examen pentru funcția de director medical. Aprobarea comisiei de concurs. Aici avem nevoie de doi consilieri în consiliul de examinare și doi pentru comisia de soluționare a contestațiilor este necesar, deoarece nu a fost nici-un candidat pentru acest post.

Eu aș propune ca să validăm componența comisiilor anterioare și să mergem mai departe.

Nu văd că ar merita să schimbăm când doamnele și domnii consilieri n-au trebuit să lucreze.

Comisia de examinare, Szentes Antal  și Rákosi- Seiwarth Ildikó, respectiv în comisia de contestații András Lóránt  și Fodor Zoltán.

Dacă sunteți de acord sau nu sunt alte propuneri, atunci comisia de numărare a voturilor să pregătească votul secret și să distribuie buletinele de vot. Este necesar vot secret.

Între timp, pentru proiectul de hotărâre eu solicit un vot și după aceea o să revenim la finalul ședinței.

Cine este pentru textul hotărârii? Mulțumesc frumos. Majoritate vizibilă împotriva abținerii nu sunt.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul șapte de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Harghita nr. 71/2025 pentru actualizarea componenței Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică a judeţului Harghita și desfășurarea activității membrilor fără remunerație

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Atopul, componența autorității se modifică.

Domnul colonel Cimpoeșu Stelian deoarece a ieșit la pensie domnul colonel Moldoveanul Radu Vasile a preluat locul lui și cu această modificare ne-a fost comunicat de la ISU. Domnul colonel va prelua reprezentarea ISU în această autoritate, respectiv în urma deciziilor guvernamentale luăm la cunoștință și faptul că activitatea în ATOP nu este remunerată. Despre asta este vorba în hotărâre. Dacă aveți întrebări, observații.

Dacă nu, atunci vă rog să votați cine este pentru majoritatea vizibilă împotriva abtineri ? Nu sunt.

Acelor membri care sunt prima oară în ATOP și după jumătate de an trebuie să vadă că nu sunt remunerați. Ne cerem scuze, nu este vina noastra.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul opt de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării alocației bugetare pentru cofinanțarea competiției sportive „E.T.T.U. CUP MEN”

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Urmeaza doua hotarari pe care le finanțăm împreună cu Direcția de Tineret și Sport a județului Harghita. Prima este o cupă europeană, o competiție sportivă, 50.000 de lei. Asta e primul este o competiție de tenis de masa în noiembrie, 14 – 16 noiembrie, va fi organizat la Odorheiu Secuiesc acolo va fi locația.

Cealaltă este competiția sportivă Cupa Székely Régio Kupa e o cupă, asta va fi în decembrie în Gheorgheni. Deci cei care nu sunt pricepuți la sporturile cu mingea pot merge la box. Dacă legat de cele două proiecte. Dacă aveți observații, întrebări. Dacă nu, atunci prima dată. Să votăm, ETTU Cup Men. Supun votului punctul 8.

50.000 de lei. Cine este pentru? Majoritate vizibilă împotriva abținerii nu sunt.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul nouă de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării alocației bugetare pentru cofinanţarea competiției sportive de box „Cupa Székely Régió Kupa”.

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Și tot cu 50.000 de lei competiția de box în Cupa Székely Régió Kupa. Dacă sunt întrebări, observații nu sunt. Cine este pentru? Majoritate vizibilă împotrivă. Abțineri. Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul zece de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Harghita, în calitate de partener la derularea în cadrul Programului Erasmus+, a proiectului RECONNECT: Empowering Teachers and Students to Support Hikikomori Reintegration (RECONNECT: Sprijinirea cadrelor didactice și a elevilor în procesul de reintegrare a tinerilor hikikomori)

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Urmează două proiecte soft ale DGASPC-ului în calitate de partener, îl rog pe domnul director Elekes Zoltán ca despre cele două să ne dea o informare.

Domnul director Elekes Zoltán:

Mulțumesc! Primul proiect este în baza unei solicitări cu un partener italian cu care lucrăm de peste 10 ani.

Este pentru prevenirea daunelor pe care le creează prezența accentuată în mediul online a copiilor. Din păcate, este un nou fenomen. Tinerii își întrerup toate legăturile sociale din cauza prezenței online. Și cu acest fenomen am dori să lucrăm pe parcursul proiectului.

Nu demult am vorbit despre prezența celor din gradinita in mediul online.

Deci încercăm să ne ocupăm cu pericolele din diferitele perioade ale copilăriei.

Al doilea proiect iarăși este un parteneriat aici Caritasul ne-a solicitat într-un proiect.

Un proiect care este pentru copii cu dizabilități și dezvoltarea centrelor de zi și a serviciilor de îngrijire de zi.

Noi am depus și separat un proiect ca și DGASPC. Nu demult Consiliul a aprobat. Să sperăm că ambele vor primi finanțare și atunci copiii cu dizabilități vor primi mai multe tipuri de servicii.

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Mulțumim! Dacă sunt întrebări, observații legate de acestea.

În cazul primului proiect vorbim de aproape 24.000 de euro de care  va beneficia DGASPC-ul.

Iar cel de la al doilea 302.000 de lei.

Dacă nu sunt întrebări, atunci vă rog să votați primul proiect. Cine este pentru? Majoritate vizibilă împotriva abținerii? Nu.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul unsprezece de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Harghita în calitate de partener la depunerea proiectului de finanțare ” I.D.E.A.L. – Intervenții pentru Demnitate, Echilibru, Asistență și Legitimare în sprijinul copiilor cu dizabilități și al familiilor lor în județele Harghita și Mureș” cod SMIS 349179 în cadrul Programul Incluziune și Demnitate Socială (PIDS) 2021 – 2027, Servicii de îngrijire de zi – terapii psihologice pentru copiii cu dizabilități – P07/ESO4.11./ 7.3

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Și atunci proiectul cu Caritasul e al doilea, nu?

Punctul 11. În legătură cu asta, dacă aveți observații, dacă nu, atunci vă rog să votați cine este pentru majoritate vizibilă împotriva abținerii Nu sunt.

Mulțumesc domnule director, Vă urăm mult succes! Vă felicităm!

Și felicităm angajații DGASPC-ului care sunt atenți la aceste apeluri de finanțare și se ocupă cu derularea acestor proiecte.

DGASPC-ul este printre puținele instituții care depune cereri de finanțare foarte eficient și se folosește de aceste finanțări europene.

Totodată, trebuie să ne aplecăm un pic ochii, deoarece, fără a fi vinovat, trebuie să ne confruntăm cu faptul că cei aproape 700 de angajați de la DGASPC nu au primit din timp salariile. Asta este un lucru trist. Și cel mai trist este că acum Consiliul Județean Harghita este în situația în care necesită foarte mari eforturi din partea noastră și de aceea a vorbit domnul Bicăjanu să facem acești pași mărunți. Eu am încredere și avem discuții și cu colegii de la Guvern că în această săptămână sau în aceste săptămâni finanțarea pentru protecția copilului vor asigura funcționarea în mare măsură din Fondul de rezervă al Guvernului.

Vă mulțumim pentru muncă.

Vă urăm mult succes și perseverență tuturor celor care lucrează în acest sistem și îi ajută pe cei nevoiași.

Și aceste persoane merită ca statul să le ofere o mână de ajutor.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul doisprezece de pe ordinea de zi

  1. Procesul verbal al ședinței extraordinare al Consiliului Județean Harghita din data de 25.09.2025

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Procesul verbal pentru 25 septembrie 2025, majoritate vizibilă împotriva abțineri nu sunt.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul treisprezece de pe ordinea de zi

  1. Procesul verbal al ședinței ordinare al Consiliului Județean Harghita din data de 29.09.2025

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Procesul verbal pentru 29 septembrie 2025, majoritate vizibilă împotriva abțineri nu sunt.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul paisprezece de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unități administrativ-teritoriale a unei sume din Fondul la dispoziția Consiliului Județean Harghita constituit din cota de 6% din impozitul pe venit, pe anul 2025

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Urmează pentru comuna Frumoasa o repartizare din cota de 6%. Rog conducătorul fracțiunii din Ciuc dacă dorește, să prezinte despre ce e vorba.

Domnului Becze István să-i dăm un microfon.

Domnul președinte Becze István:

Mulțumesc frumos! Nu ne-am gândit că vor veni asemenea perioade dificile la consiliile locale și UAT-urile sunt în situații materială foarte dificilă. Nu pot finanța investițiile.

Și au acumulat niște datorii încât pot intra în insolvență și finanțarea unor programe legate de învățământ au ajuns în dificultate. Aici încercăm să oferim un ajutor. Mulțumesc, domnule președinte, că ne-ați ajutat.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Am promis, am vorbit cu președintele din zona Ciucului, cu domnul Borboly Csaba, dar înainte de ședința trecută a venit această propunere, dar am stabilit cu domnul primar, discutând și cu domnul vicepreședinte, că e suficient să aducem la această ședință și să sperăm că nu am cauzat pagube comunei Frumoasa.

Dacă nu sunt alte observații, propuneri, atunci vă rog să votați pentru frumoasa 100 de mii de lei din impozitul pe venit, majoritatea vizibilă.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul cincisprezece de pe ordinea de zi

  1. Procesul verbal al ședinței extraordinare al Consiliului Județean Harghita din data de 20.10.2025

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Urmează procesul verbal al ședinței din 20 octombrie, dacă sunt observații. Dacă nu, vă rog să votați cine este pentru majoritatea vizibilă împotriva abținerii nu sunt.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul saisprezece de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea atribuirii directe a serviciului de întreținere de iarnă având ca obiect „Întreținerea curentă pe timp de iarnă a drumurilor județene din județul Harghita, Lotul 15” către societatea ÎNTREȚINERE DRUMURI HARGHITA SRL, în conformitate cu art. 31 din Legea nr. 98/2016.

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Și urmează lotul 15, 16, 17, nu punctele 16, 17, 18 și 19.

Unul este lotul 15, pentru DJ 137, 135, 133 deszăpezirea acestor drumuri județene.

Am spus bine, da.

Urmează 131, 131A, 132, 132A 132B.

Satul meu natal.

Următorul 123F. 123E 124 124A. 125.

Zona Ciucului de Sus și de Jos.

131, 133 nu asta-i LOT3.

Dacă sunt observații, intervenții legate de acestea sau dacă cineva ar dori o prezentare din partea Direcției Tehnice, este necesar sau nu?

Da, poftiți microfonul !

După aceea un microfon domnului consilier Tőkés Lehel.

Domnul consilier Csillag Péter:

Mulțumesc. Salut cu respect toată lumea. Nu văd DJ127A.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Pentru că după părerea mea, avem pentru Ghimeș Multipland -ul.

Că noi, pentru acele drumuri dăm  deszăpezirea, pentru firma proprie pentru care nu am avut contract.

Pentru restul, încheierea contractelor subsecvente este în derulare și este o informare importantă.

Vă mulțumesc! Azi am avut o discuție cu firma Multipland si colegii elaborează contractele subsecvente. În această săptămână, pentru toate drumurile județene. Contractele de deszăpezire vor fi încheiate.

Un microfon, domnului consilier Tőkés.

 

Domnul consilier Tőkés Lehel:

Mulțumesc. Bună ziua, Nu doar la acest proiect am intervenit și așa în bloc, la toată deszăpezirea de iarnă.

Solicitarea mea ar fi ca să avem un material mai detaliat care poate fi făcut public.

Ca și cum se fac etapizat intervenții de gradul 1, 2.

Toată lumea așteaptă ca imediat să fie curățat tronsonul de drum pe care circulă, dar asta e imposibil Și pentru asta vă rog să se facă un material inteligibil și transparent, ca să nu fie nicio problemă și toată lumea să înțeleagă.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Mulțumim propunerea pentru această propunere domnului consilier. Direcția de Investiții va face, va elabora în baza standardelor prevăzute de legi, va fi elaborat în limba română și maghiară.

Și în acest an, și în continuare veți putea regăsi pe site-ul Consiliului Județean Harghita care mașină de deszăpezire unde merge.

Nu știu cât vor fi interesați acei oameni care văd că vor să călătorească și zăpada e pe drum noi ne asumăm aceste palme peste ceafă. Să începem cu punctul 16.

Vă rog, domnule consilier, să așteptați cu rezultatul voturilor. Punctul 16. Lotul 15.

Cine este pentru? Majoritate vizibilă împotriva abținerii Nu sunt. Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul saptesprezece de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea atribuirii directe a serviciului de întreținere de iarnă având ca obiect „Întreținerea curentă pe timp de iarnă a drumurilor județene din județul Harghita, Lotul 16” către societatea ÎNTREȚINERE DRUMURI HARGHITA SRL, în conformitate cu art. 31 din Legea nr. 98/2016.

Inițiator: Bíró Barna-Botond presedinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Urmează lotul 16 Valea Homorodului  noi cu Domnul Tőkés, am ridicat mâna mai sus. Majoritate vizibilă împotriva abținerii nu sunt.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul optesprezece de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea atribuirii directe a serviciului de întreținere de iarnă având ca obiect „Întreținerea curentă pe timp de iarnă a drumurilor județene din județul Harghita, Lotul 17” către societatea ÎNTREȚINERE DRUMURI HARGHITA SRL, în conformitate cu art. 31 din Legea nr. 98/2016.

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Lotul 17 Ciucul de Sus este pentru majoritatea vizibilă împotriva abținerii. Nu sunt Mulțumesc.

Rezultatul votului: 26 Da

Se trece punctul nouăsprezece de pe ordinea de zi

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea atribuirii directe a serviciului de întreținere de iarnă având ca obiect „Întreținerea curentă pe timp de iarnă a drumurilor județene din județul Harghita, Lotul 18” către societatea ÎNTREȚINERE DRUMURI HARGHITA SRL, în conformitate cu art. 31 din Legea nr. 98/2016.

Inițiator: Bíró Barna-Botond președinte

 

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

De lotul 18. Cine este pentru Lotul 3? Majoritate vizibilă, împotrivă. Abțineri Nu sunt. Mulțumesc frumos!

Rezultatul votului: 26 Da

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Și atunci rog comisia de numărare a voturilor. Președintele acestuia să facă public rezultatul voturilor ca să putem încheia și acest punct de pe ordinea de zi.

Comisia de numărare a voturilor a numărat voturile cu 26 de voturi pentru 0 voturi împotrivă au fost aprobate nominalizările pentru toate cele patru colegi.

Măcar un vot împotrivă ar fi fost bun.

Asta doar deoarece Consiliul crede că iarăși nu va fi nici o miză.

Mulțumesc la diverse.

Am ajuns la punctul Diverse.

Dacă la diverse cineva dorește să intervină sau dacă are obligații de raportare sau dacă are orice întrebări. Domnul consilier.

O dată, de două ori, a treia oară. Domnule consilier, ok, și aveți cuvântul.

 

Domnul consilier Tőkés Lehel:

Mulțumesc vineri a fost în Deság o întâlnire a Bisericii Unitariene.

Domnul președinte n-a putut veni și de mult timp a fost prima oară când Consiliul Județean nu a putut sprijini acest eveniment.

Și am încercat să spun, într-o atmosferă cât mai plăcută acest lucru.

N-a fost o situație plăcută.

Dar au înțeles. Eu le-am promis că vom fi parteneri pentru fiecare Biserică, cultură și Consiliul Județean în fiecare an a fost foarte atent la colaborarea cu cultele. Le-am spus că trebuie să ne pregătim pentru un an mai dificil, fiindcă, din păcate, se vede că anul care urmează va fi dificil.

Dar le-am spus că e bine să lucreze, fiindcă activitatea lor este foarte importantă, mai ales în mediul rural.

Domnul președinte Bíró Barna-Botond:

Mulțumesc domnului consilier. Aș avea câteva observații legate de acest lucru.

Pe de o parte, Consiliul Județean nu numai că nu a sprijinit acest eveniment fiindcă nu a avut bani, ci deoarece O.G. 52 a interzis și tot am așteptat să-l modifice în fiecare săptămână. Au zis că acum îl modific, acum îl modificăm.

De altfel, OUG 52 interzice în momentul actual chiar și sprijinirea sărbătoririi Festivităților de 1 Decembrie. Cică astăzi a fost o ședință de guvern și astăzi au trebuit să se modifice. Din acest motiv n-am putut sprijini.

Celălalt lucru, că eu îi mulțumesc domnului consilier că spune lucrurile negative. De acum înainte vom merge în doi. Domnul consilier spune lucruri negative și eu vin cu ceva de speranță. Adevărul este că noi am ajuns într-o situație dificilă, cu câteva proiecte de colaborare cu cultele, care nu am avut cum să le sprijinim mai devreme, fiindcă acum au fost organizate. Din păcate, așa au ieșit lucrurile. Asta nu înseamnă nici intenția rea a Consiliului Județean și nu înseamnă nici că nu am fi gestionat cum trebuie acest lucru, ca să nu ajungă un sprijin de 4-5 mii de lei.

Într-adevăr, m-a sunat domnul preot, dar data viitoare vă promit că voi participa

Altcineva.

Dacă are intervenții, propuneri la diverse, nu sunt.

Atunci vă mulțumesc pentru participare.

Vă mulțumesc pentru răbdare și ne întâlnim undeva pe 26-27 noiembrie, cu prezență fizică. Până atunci, dacă va fi necesar să ținem o ședință, vom ține o ședință extraordinară prin zoom.

Mulțumesc că ați venit. Mulțumesc pentru suport.

Minuta ședinţei a Consiliului Judeţean Harghita din data de 27 octombrie 2025, cu număr de înregistrare nr. 211862/2025 face parte integrantă din prezentul Proces-verbal.

Drept pentru care s-a încheiat prezentul Proces-verbal.

 

Miercurea Ciuc, 27 octombrie 2025

               Președinte,                                                                     Secretarul general al județului,
Bíró Barna-Botond                                                                               Balogh Krisztina

Șef serviciu,
Vágássy Alpár

 

Coordonator compartiment,                                                           Întocmit,
Szabó Zsolt Szilveszter                                                         Consilier superior

 

 

Rafai Emil